Boycott israHell!

Boycott israHell!
Бойкот на израел и печелещите от окупацията! Boycott israHell and those who profit from occupation!

Friday, July 11, 2014

Ала Кадер: Медиите пренебрегват живота на палестинците

15-годишният палестинец Мохамед Абу Хдейр беше отвлечен и зверски убит в нощта след като израелските власти съобщиха, че са открили телата на тримата млади израелски заселници, изчезнали на 12 юни 2014 г. Няколко дни по-късно неговият братовчед Тарик беше жестоко пребит от израелските сили за сигурност. Ала Кадер е братовчедка на двамата младежиЖивее в Тампа, Флорида.
- Ала, какви са фактите около смъртта на Мохамед?
- Смъртта на Мохамед беше опустошителна. Опитах да си представя терора, който е преживял и ужасяващия начин, по който е страдал преди смъртта си и все още съм шокирана. Накарали са го да пие гориво и са го изгорили жив. Нанесли са му и удари по главата. Той е нечие дете, нечий брат, приятел. Онова, което са му причинили, е нечовешко. Никой не заслужава подобно нещо.
- А какво се е случило преди това, как е бил отвлечен?
- Мохамед е чакал приятелите си пред магазина на баща си, за да отидат на сутрешна молитва заедно. Тогава една кола е спряла и са го издърпали в нея. Около час по-късно тялото му е открито в гориста местност около Йерусалим.
- Имате ли информация за разследването?
- Доколкото знам, разследването е в ход и има шестима израелски граждани, които са заподозрени и арестувани.
- Как ще запомните Мохамед?
- Аз лично никога не съм имала възможността да посетя Палестина, но сестра ми е ходила там и казва, че Мохамед е бил обикновен тийнейджър и едно наистина мило момче.
- Разкажете за Тарик. Смятате ли, че задържането му може да е свързано по някакъв начин с убийството на Мохамед?
- Тарик живее в Тампа, Флорида и него го виждам често, той ми е като по-малък брат. Израснали сме заедно, след като се преместиха със семейството си от Балтимор. Той наистина е добро момче, което, за съжаление, се е озовало насред един конфликт, който продължава вече десетилетия. Надявам се случилото се с него да няма нищо общо с убийството на Мохамед, но на този етап всичко е възможно.
- Беше публикувана информация, че Тарик е бил задържан, защото в хвърлял камъни.
- Вярвам на братовчед си, когато казва, че той само е наблюдавал ставащото. Няма никакви доказателства, че той е хвърлял камъни, но има солидни доказателства за това как израелските сили са го пребили жестоко, докато той е бил с белезници и в безсъзнание. И въпреки това те не са задържани. Тарик, за сметка на това, е бил арестуван без каквито и да било доказателства или обвинения и са му отказали подобаваща медицинска помощ.
- Той все още ли е в ареста?
- За щастие, не. Неделя сутринта беше освободен под гаранция и е под домашен арест за 10 дни извън Шуафат, родният град на нашето семейство. Наложена му е също така и глоба.
- Вярвате ли, че ще бъде постиганата справедливост за това, което се случи с двамата Ви братовчеди?
- Мога само да се надявам и да се моля, че справедливост ще има. Едно невинно дете беше жестоко пребито заради престъпление, което не е извършило. Задължително е справедливостта да възтържествува.
- Оставате ли с впечатлението, че фактите около това, което се случи с братовчедите Ви Тарик и Мохамед, са преиначени?
- Сърцето ми е с тримата израелски младежи и техните семейства, но да видя как много от масовите медии пренебрегват живота на палестинците, според мен е голямо неуважение към човешкия живот. Неговата ценност е еднаква навсякъде. Аз непрекъснато чета и слушам за постоянното напрежение в Палестина и ме боли да гледам как хората там страдат толкова много, но това, че се случва в моето собствено семейство и в родния ми град, беше шокиращо и ми разби сърцето. Опитвам да не се фокусирам върху негативните коментари и лъжите, които някои хора имат наглостта да изрекат. Има видеоматериал, който доказва какво се е случило с Мохамад и Тарик и аз оставям доказателствата сами да говорят, защото ако позволя на някой да ме ядоса или да отговоря на омразата, означава допълнително да го стимулирам, а аз не искам да доставя това удоволствие на никого.
- Какви лъжи имате предвид?
Някои хора опитаха да кажат, Мохамад е жертва на „убийство на честта”, извършено от семейството и че смъртта му е заради семейни конфликти. Всички тези твърдения са безпочвени.
- Разкажете повече за семейството си. Откога сте в САЩ?
- Абу Хдейр е доста голямо семейство, но успяваме да останем близки помежду си. Семейството ми е в САЩ откакто се помня, но дядо ми е роден в Йерусалим.
- Мохамед и Тарик в Йерусалим ли живееха или в САЩ?
- Тарик е роден в Балтимор, но Мохамед е роден и живял в Палестина.
- Знаете ли дали семейството Ви ще потърси по съдебен път отговорност от извършителите?
- Към този момент не съм сигурна.
- Какво бихте искали да кажете на българските читатели?
- Искам хората да знаят, че като мюсюлмани ние сме научени да ценим живота. Моментът, в който започнем да решаваме чий живот е по-ценен, е моментът, в който губим своята човечност. За да има равенство и промяна, трябва да сме толерантни и да разбираме другия. Всеки ден цивилни умират заради нерешените проблеми в Палестина и това е недопустимо. Нищо няма да върне Мохамад, но неговата смърт ще донесе промяна. Той остави удивително наследство. Тарик ще се върне с различно виждане за живота и се надявам опитът му да е за добро. Несправедливостта, която се стовари върху Тарик и Мохамед, не засяга само моето семейство, тя засяга всички.
РАЛИЦА ТРИФОНОВА, Газа
ИЗточник: 24chasa.bg/

No comments:

Post a Comment